Casa si gradina

5 idei pentru organizarea biroului de acasa

organizare-birou-acasa

Unele persoane muncesc din intimitatea casei lor, acolo unde au nevoie de un spatiu care sa le apartina, in care sa-si poata duce la bun sfarsit sarcinile de lucru potrivite domeniului in care activeaza. Organizarea biroului trebuie sa fie impecabila, iar lucrurile sa fie asezate perfect pentru ca munca sa fie eficienta si pentru ca timpul petrecut aici sa fie unul cat se poate de placut.

Desigur toata lumea isi doreste sa fie suficient de ordonata incat sa beneficieze de un spatiu de lucru optim. Organizarea spatiului nu este prea dificila insa daca persoana intelege ca trebuie sa aiba in vedere doar lucrurile de care are maxima nevoie, in consecinta renuntand la celelalte, care nu sunt necesare.

Care sunt sfaturile pentru a obtine un spatiu de lucru optim?

De multe ori, biroul de acasa nu este o camera intreaga destinata lui, ci doar o parte a sufrageriei sau a dormitorului. Acest lucru determina pe cele mai multe dintre persoane sa invete sa-si organizeze cat mai eficient spatiul. Astfel, biroul trebuie sa aiba o suprafata alocata adecvata care sa includa masa de scris, dulapul, echipamentele de lucru necesare (imprimante, laptop, computer etc).

Cateva sfaturi pentru cei care muncesc de la biroul de acasa pot fi mentionate, dupa cum urmeaza mai jos:

  • Trebuie sa existe la indemana toate lucrurile de care are nevoie, de la calculator la hartie pentru imprimanta, la mape din plastic pentru documente  coli de scris, pixuri, agenda etc; Pe toate le poti gasi pe www.absolutoffice.ro – magazinul de birotica si papetarie cu preturi avantajoase!Captură de ecran din 2017.05.23 la 15.03.49
  • Lucrurile nefolositoare trebuie sa fie indepartate. De unde stie o persoana care sunt acestea? Simplu: cele care nu mai sunt utilizate o perioada lunga de timp, acelea cu siguranta nu folosesc la nimic fie ca este vorba despre o piesa de mobilier, fie despre anumite materiale sau chiar plante decorative;
  • Se vor delimita zonele de lucru in mai multe parti in functie de modul de utilizare a diferitelor documente si a instrumentelor de lucru (zona de lucru ce include biroul, zona de ajutor in care se vor gasi materialele absolut necesare si zona de aprovizionare care ascunde topuri de hartie, carti utile etc);
  • Atmosfera biroului trebuie sa invite la munca, sa fie una relaxanta, sa nu streseze si chiar sa binedispuna;
  • Ordinea pe birou trebuie sa fie la ea acasa, obiectele folosite sa nu fie intr-un numar prea mare pentru a nu aglomera (agrafe, bolduri, coli de scris, pixuri, creioane, agende etc), iar documentele care nu mai sunt utilizate sa fie arhivate sau sa se renunte la ele;
  • Organizarea cablurilor si a firelor trebuie avuta in vedere. Etichetarea lor ar fi o solutie utila, dar si strangerea bucatilor care nu sunt folosite pentru ca altfel ar aglomera neplacut intreaga incapere;
  • Ticsirea biroului cu tot felul de obiecte ale familiei, cu facturi neplatite sau cu alte elemente de decor nu este deloc indicata. Ele vor aglomera extrem de mult spatiul de lucru distragand atentia celui care munceste aici.

Un birou organizat inseamna eficienta sporita si timp castigat, asadar nu trebuie uitate aceste sfaturi care invata pe oricine cum sa fie cat mai productiv de acasa.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *