Uncategorized

Afla povestea ascensiunii designerului din spatele gentilor Michael Kors!

Numele său este sinonim cu moda americană. Genţile lui eliberează luxul din turnul de fildeş, fără să-i dilueze iremediabil esenţa. Într-o lume pe fast-forward, hainele ce-i poartă semnătura reuşesc să ţină pasul cu schimbările şi să genereze tendinţe. Convins că respiră modă, a reuşit în aproape 35 de ani să construiască un adevărat imperiu. El este Kors, Michael Kors, „agentul“ care a schimbat noţiunea de exclusivitate.

Crescut într-o familie obsedată de modă, după cum afirmă chiar el, designerul american Michael Kors a realizat rapid că fashionul este menirea sa. Acum mai bine de trei decenii a pus bazele propriului său brand de modă, care îi poartă numele, şi între timp, acesta a devenit un „imperiu“ cu peste 600 de magazine în cele mai importante oraşe ale lumii, în frunte cu capitalele modei New York, Paris, Londra şi Milano.

Una dintre ultimele „opriri“ ale brandului american a fost în vara acestui an la Bucureşti, unde a fost inaugurat primul său monobrand, în galeria comercială The Grand a hotelului de cinci stele JW Marriott, unde este vecin cu alte nume cu „ştaif“ precum Louis Vuitton, Dolce&Gabbana sau Valentino.

Am crescut într-o familie obsedată de modă. Mi-amintesc şi acum că mama şi bunica mea se certau ore în şir pentru că nu se puteau pune de acord în privinţa culorii unor pantofi. Mai ţin minte că mereu desenam. Am iubit întotdeauna cultura pop şi, din fericire, am crescut într-o familie care încuraja unicitatea. Am realizat rapid că aveam o singură menire şi aceea era moda“, povesteşte designerul american într-un interviu acordat în exclusivitate pentru După Afaceri Premium.

Michael Kors a crescut în Merrick, Long Island, la mai puţin de 40 de kilometri de „centrul universului“, cum mai este cunoscut New York-ul. La vârsta de cinci ani o sfătuia deja pe mama sa în legătură cu rochia de mireasă pe care să o poarte cu ocazia celei de-a doua căsătorii. Era un prim indiciu al unei înclinaţii spre modă, spre estetic, spre frumos pe care designerul şi-a cultivat-o la Fashion Institute of Technology din Manhattan unde a studiat fashion design. A lăsat însă şcoala în 1981 pentru a pune bazele propriului său brand de modă.

Uitându-se în urmă, el spune că familia sa este cea care i-a influenţat întreaga carieră. „Mamei i-au plăcut întotdeauna liniile curate, modelele sport. Bu­nica era exact opusul ei, iubea culorile, imprimeurile şi bijuteriile.“ Cu cât mai multe, cu atât mai bine. Crede şi astăzi că esenţa brandului Michael Kors este un stil aflat la intersecţia celor două lumi.

„Apoi, uitându-mă în urmă, trebuie să recunosc că mă obsedau imaginile „furate“ de paparazzi cu Jackie O, Steve McQueen şi Laurent Hutton. Toţi arătau minunat indiferent că erau pe o barcă în Capri sau că mergeau, câteva zile mai târziu, la o cină selectă la New York.“ Cei trei sunt, în opinia designerului, primii jet setteri care aveau nevoie de haine care să poată ţine pasul cu ritmul lor alert de viaţă. Astăzi, brandul american de modă se adresează aceluiaşi tip de client, care se trezeşte dimineaţa la New York, ia prânzul la Paris, iar seara îl găseşte la capătul celălalt al lumii, la o prezentare de modă.

Călătoriile sunt de altfel şi ele surse de inspiraţie pentru designerul care se lasă cucerit de culori, de oameni şi de atitudini, toate diferite în funcţie de colţul de lume în care se află la un moment dat. „În modă însă trebuie să ne gândim şi la prezent, fashionul este un domeniu unde starea de spirit a clienţilor dictează trenduri.“

Călătoriile sunt pe lista de pasiuni a designerului, astfel că nu îi este greu să găsească inspiraţie pentru o nouă colecţie. De altfel, fiecare zi din viaţa lui Michael Kors este plină. „Dacă sunt la New York, sunt în meetinguri toată ziua pentru că îmi place să fiu implicat în toate aspectele businessului. Dacă mă prinde seara în oraş, merg la teatru sau ies să iau cina. Viaţa mea implică însă multe călătorii, fie pentru întâlniri sau evenimente, fie pentru a găsi inspiraţia pentru o nouă colecţie. Cel puţin o dată pe lună plec într-o călătorie.“

Când ajunge într-un loc nou îi place să facă shopping şi să facă people watching. „Sunt două dintre activităţile mele preferate, ambele surse infinite de inspiraţie.“

Dacă ar fi să aleagă o singură destinaţie de vacanţă, nu stă mult pe gânduri şi alege Capri datorită faptului că este mixul perfect între glamour şi old school.

Aceasta era şi una dintre destinaţiile preferate ale lui Jackie O, una dintre muzele designerului american. „De-a lungul timpului am avut multe muze, de la Jackie O la J. Lo şi de la prieteni la clienţi. Muza finală este un mix între ei toţi.“ Când vine însă vorba de mentori, o alege pe Dawn Mello, care, la momentul când a cunoscut-o el era preşedintele department store-ului de lux de pe Fifth Avenue, Bergdorf Goodman. „Aveam 21 de ani când am cunoscut-o şi mi-amintesc că mi-a spus: „Ştii, eu văd potenţial în tine.“ De atunci vindem haine si genti Michael Kors în Bergdorf Goodman, ei fiind unii dintre cei mai vechi parteneri ai noştri.“

Întotdeauna a crezut că moda te poate transforma şi transporta într-o altă lume. Are puterea să te schimbe, să îţi influenţeze starea de spirit şi chiar viaţa, este de părere designerul american. „Te poate ajuta să îţi dai seama cine eşti sau cine vrei să ajungi.“

Când avea doar 21 de ani şi ştia că vrea să îşi lege viaţa de modă, punea bazele brandului Michael Kors. Primul show îl organizează pentru colecţia de toamnă din 1984, iar revista WWD scria atunci că a fost „o colecţie elegantă, dar minimalistă“. În 1993 evită falimentul şi reinventează brandul care devine un adevărat imperiu. În 2000 deschide primul magazin la New York, pe Madison Avenue. Mai bine de 600 de magazine şi 15 ani mai târziu deschide şi primul butic de la Bucureşti. Monobrandul de circa 70 mp (745 square foot) amplasat în galeria comercială a hotelului JW Marriott avea iniţial în ofertă accesorii precum genţi şi alte mici obiecte de piele din colecţia MICHAEL Michael Kors. Ulterior portofoliul urma să fie completat cu ceasuri, bijuterii, ochelari şi o selecţie de parfumuri. Buticul numărul doi din Româania şi-a deschis porţile la jumătatea lunii septembrie. Casa de modă are şi colecţii de haine pentru femei şi bărbaţi, însă acestea nu sunt aduse la Bucureşti. Cariera lui Michael Kors nu se leagă însă doar de brandul care îi poartă numele.

În timp ce îşi construia propriul imperiu, Kors a fost în perioada 1998-2004 directorul de creaţie al brandului francez Celine, aflat în portofoliului LVMH, cel mai important grup din industria de lux. Sub coordonarea sa creativă brandul francez s-a reinventat, şi-a regăsit strălucirea. De altfel, LVMH deţine încă din 1999 şi o treime din compania Michael Kors, al cărei pachet majoritar de acţiuni este deţinut din 2003 de compania de private equity Sportswear Holdings Limited. Listată la bursă ulterior, în 2011, casa de modă are printre acţionari şi giganţi din domeniu financiar precum BlackRock, Morgan Stanley şi Templeton, care au fost atraşi atât de cifrele din spatele companiei, cât şi de evenimente precum faptul că Michelle Obama a ales în 2009 să poarte o ţinută Michael Kors în ziua în care i-a fost realizat portretul oficial de la Casa Albă. Lista celor care au purtat brandul american este lungă şi completată de nume precum Angelina Jolie, Gwyneth Paltrow sau Helen Mirren.

Uitându-se în urmă la cariera sa de peste trei decenii, designerul american recunoaşte că au existat multe momente cheie. Aminteşte de premiile primite de la Council of Fashion Designers of America (CFDA) şi de faptul că revista TIME l-a selectat pe lista „100 Most Influential People“ în 2013.

Designerul Zac Posen spunea pentru ediţia din 2013 a revistei TIME „când a început relaţia mea cu moda, în liceu, cândva prin 1996, Michael Kors era definiţia new lookului pentru moda americană cu accente sport. Creaţiile lui erau un mix de lux, glamour şi chic fără efort.“ Hainele sale au făcut să se întâlnească două lumi paralele până atunci. Moda a devenit accesibilă.

„Fiecare moment al carierei mele a fost important. Dacă ar trebui însă să aleg unul singur, acela ar fi însă numirea de către Naţiunile Unite ca ambasador global împotriva foamei în cadrul programului World Food Programme. Împreună am livrat 10 milioane de mese către copii care aveau nevoie. Am putut să folosim ce am obţinut din modă într-un scop caritabil.“

„He’s larger than life“, spunea în 2013 tot pentru TIME Zac Posen, „este un nucleu de energie şi de căldură sufletească.“ Desig­nerul american a reuşit astfel prin creaţiile sale să dea mai departe în întreaga lume ceva din moştenirea americană. A dat posibilitatea fie­cărui om să „guste“ visul american.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *