Stil de viata sanatos

Care sunt grasimile bune pentru dieta zilnica?

Se ştie deja că o dietă săracă în grăsimi te ajută să scapi de kilogramele în plus şi îţi reduce nivelul de colesterol.  Cu toate acestea, specialiştii susţin că şi grăsimile au un rol benefic pentru sănătate, dar doar cele bune.

grasimi bune in dieta zilnica

Îţi oferim o listă cu grăsimi bune  de care ar trebui să ţii cont atunci când mergi la cumpărături!

Grăsimile se împart în: grăsimi mononesaturate, polinesaturate, saturate şi trans.

Grăsimi bune

Primele două compun grupul de grăsimi bune. Acestea contribuie la scăderea colesterolului rău din sânge, te ajută să slăbeşti şi îţi dau o stare de bine. Alimentele bogate în grăsimi bune sunt:

Grăsimi monosaturate

  • Ulei de măsline
  • Ulei de floarea soareului
  • Ulei de arahide
  • Ulei de susan
  • Avocado
  • Măsline
  • Migdale, arahide, alune, caju
  • Unt de arahide

Grăsimi polinesaturate

  • Ulei de soia
  • Ulei de porumb
  • Ulei de floarea soareului
  • Nuci
  • Seminţe de floarea soarelui
  • Seminţe de dovleac
  • Seminţe de in
  • Peşte gras (somon, ton, macrou, hering, păstrăv, sardine)
  • Lapte de soia
  • Brânză tofu

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *