Afaceri / Tehnologie

Pay per click = Campanii de promovare Facebook Ads + Google Adwords

Pay per click sau PPC este, in prezent, una dintre cele mai utilizate strategii de promovare din mediul digital. Prin aceasta, companiile care isi doresc sa isi faca serviciile sau produsele cunoscute sunt taxate la fiecare accesare a reclamei platite de pe o anumita platforma. In mediul online exista un numar variat de platforme ce ofera promovare prin PPC, insa in articolul urmator voi vorbi despre cele mai des folosite dintre acestea, si anume Facebook Ads si Google Adwords.

Iata cum functioneaza cele doua campanii de promovare:

• Campanii de promovare prin Facebook  Ads•

Avand cel mai mare numar de utilizatori lunari dintre toate retelele sociale din intreaga lume, Facebook a devenit, cel putin in ultimii ani, o platforma extrem de competitiva si profitabila in ceea ce priveste marketing-ul digital.
Spre deosebire de cautarile platite din Google, bazate pe cuvintele cheie folosite de utilizatori,  Facebook Ads iti poate ajuta business-ul sa intre in atentia potentialilor clienti, in functie de comportamentul lor in mediul online si de lucrurile de care sunt interesati. Astfel, Facebook Ads ii lasa pe utilizatori sa te gaseasca in mediul digital ghidandu-se dupa lucrurile cu care au interactionat.
Printre beneficiile pe care le poate aduce o campanie de Facebook Ads unui business se numara audienta incomparabila, precum si un ROI (Return On Investment) crescut, datorita faptului ca, la nivel global, platforma de socializare Facebook are foarte multi utilizatori activi. Mai mult, un alt avantaj pe care il are o astfel de strategie de promovare este si faptul ca are un impact extraordinar la nivel vizual. In acest fel, mesajul ajunge mult mai usor la utilizatori, influentand, asadar, transformarea lor in clienti.

Descopera aici totul despre promovarea prin campanii Facebook & Instagram Ads!

• Campanie de promovare prin Google Adwords•

Google Adwords este cea mai mare platforma de promovare prin Pay Per Click. Aceasta mai este asociata si cu termenul de “cautari platite”, datorita faptului ca metoda dupa care functioneaza are la baza targetarea de cuvinte cheie si utilizarea unor reclame formate din texte scrise. Asadar, audienta este setata in functie de cautarile cele mai frecvente facute de utilizatorii Google, astfel incat o anumita reclama sa apara cat mai sus in motorul de cautare. Mai departe, pentru fiecare click primit de o reclama, detinatorii de business-uri sunt taxati de platforma pe care aceasta se afla.

Avantajele unei astfel de campanii constau in faptul ca, la fel ca in cazul Facebook Ads, audienta ta va fi enorma, judecand dupa numarul de utilizatori Google. La fel de bine, Google Adwords se concentreaza mai degraba pe calitate, decat pe cantitate, astfel incat sa ajute reclamele cu o relevanta mai mare sa aiba si un reach mai mare. Nu in ultimul rand, o astfel de campanie te ajuta sa iti promovezi serviciile in feluri foarte variate: extensii, link-uri, review-uri din partea utilizatorilor etc.

Descopera aici totul despre promovarea prin campanii Google Adwords!

• Ce ar trebui sa aleg?

Cel mai bun raspuns la aceasta intrebare este acela ca nu trebuie sa renunti la una in detrimentrul alteia, daca iti doresti  o campanie de marketing digital puternica. Este incontestabil faptul ca atat Facebook Ads, cat si Google Adwords aduc avantaje considerabile si amandoua au potentialul de a te ajuta sa cresti in mediul online. Asadar, desi unii sustin ca cele doua sunt in opozitie, adevarul este ca acestea ar trebui folosite in paralel, pentru a putea beneficia de implementarea unei strategii PPC eficiente.

Activezi in mediul digital cu un business la inceput de drum sau ai ceva vechime, insa nu ai reusit inca sa te afirmi? Apeleaza la Agentia de Marketing Digital SEOCupcake, ce ofera servicii de PPC complete, astfel incat sa convertesti fiecare click intr-un client fidel!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *