Sanatate

Probleme cu glicemia? Afla ce trebuie sa faci!

probleme cu glicemia

Daca ai probleme cu glicemia, nu trebuie sa recurgi neaparat la pastile. Este de ajuns sa adopti unele masuri si sa mananci alimente care nu-ti fac rau si la orele potrivite, astfel incat sa previi neplacerile provocate de cresterea cantitatii de zahar din sange.

Cu un program de viata sanatos, poti sa mentii glicemia in limitele normale si sa te pui la adapost de neplacerile diabetului. Specialistii sustin ca cea mai frecventa cauza a aparitiei diabetului este excesul de greutate.

Daca vrei sa slabesti, nu trebuie neaparat sa te infometezi. Dimpotriva, mancand regulat, organismul arde mai usor caloriile. Asa ca incepe ziua cu musli sau cu paine integrala de grau si fa miscare cel putin jumatate de ora pe zi. In plus, nu neglija sa iti cumperi un glucometru  – daca nu stii de unde sa iei unul de calitate, orienteaza-te catre cele de aici: https://www.catenapascupas.ro/glucometre–ct66.html -, care te ajuta sa masori corect glicemial de fiecare data cand este nevoie.

probleme cu glicemia

Ora 07:00

Gimnastica ajuta la asimilarea glucidelor

Dimineata, cinci minute de gimnastica sunt suficiente pentru a-ti tonifia musculatura si pentru a permite asimilarea glucidelor din micul dejun. Asculta o melodie antrenanta si incearca sa faci cateva exercitii de intindere pe ritmul muzicii.

Bea cel putin o cana de apa pe stomacul gol. De asemenea, la micul dejun este bine sa mananci paine integrala din tarate de grau cu putin gem. Alimente la fel de bune pentru aceasta perioada a zilei sunt produsele lactate, ouale fierte si cerealele integrale.

Ora 09:00

Fructe, pe post de gustare

Iti este pofta de o gustare intre mese? Nu te repezi la dulciuri sau la produse cu multe calorii. Un mar sau doi morcovi nu contin glucide, ci fibre, care mentin glicemia la o valoare stabila si iti dau energie in aceasta parte a zilei.

Chiar daca nu iti este sete, este recomandat sa bei cat mai multe ceaiuri fara indulcitori si suc natural din fructe, pentru a avea stomacul plin. De asemenea, daca pleci dimineata la cumparaturi sau la serviciu, incearca pe cat posibil sa mergi pe jos.

Ora 11:00

Activitati care te mentin in forma

Activitatile casnice matinale si urcatul scarilor pe jos sunt doar cateva dintre activitatile care te ajuta sa arzi calorii. Aceste cateva minute de miscare ajuta la mentinerea siluetei si la scaderea glicemiei. La Catena Pas cu Pas, gasiti produse destinate scaderii in greutate, de care veti fi multumiti, pentru ca rezultatele nu vor intarzia sa apara.

In plus, pentru cei care lucreaza la birou este recomandat sa ia cate o pauza in timpul programului de lucru si sa faca deplasari scurte la aer curat sau sa se relaxeze cu ajutorul catorva miscari de intindere a bratelor.

Ora 13:00

Orezul iti asigura necesarul de fibre

Una din regulile de baza atunci cand vrei sa tii glicemia sub control este sa nu sari peste cele trei mese ale zilei. Infometandu-te, vei manca mai mult la urmatoarea masa si organismul tau va avea tendinta sa-si faca depozite de hrana.

La pranz mananca o portie mare de salata, carne de pui, la care poti adauga o cantitate mica de cartofi fierti. Nu in ultimul rand, orezul este combinatia ideala de fibre si proteine. Dupa pranz, odihneste-te cateva minute.

Ora 15:00

Cafeaua si plimbarile pun sangele in miscare

O plimbare in aer liber si mersul pe bicicleta intaresc musculatura, ard caloriile si nu lasa glicemia sa treaca peste limitele normale. Dupa ce faci miscare, o ceasca de cafea sau un ceai iti redau energia, te revigoreaza si iti confera o stare de satietate.

Tine la distanta biscuitii si prajiturile deoarece acestea cresc cantitatea de zahar din sange.

Ora 18:00

Alimentele cu multe proteine ard grasimile

Cina bogata in proteine, cum ar fi salata cu carne de pasare sau de legume, stimuleaza arderea grasimilor pe durata noptii si scaderea glicemiei.

Evita sa mananci seara paine sau taietei. In plus, poti bea un pahar de vin sau o bere.

Cadere de calciu sau glicemie scazuta?

caderi de calciu

Cand te simti lipsit de energie si esti palid, este posibil sa te confrunti cu o scadere a glicemiei. In plus, scaderea sub limita normala a zaharului din sange poate duce la ameteli si la tremuraturi, la senzatia de agitatie si la transpiratie excesiva.

Aceste simptome sunt valabile si pentru caderile de calciu, dar exista cateva diferente. Insuficienta calciului din organism duce la palpitatii, dureri abdominale, dificultatea inghitirii alimentelor sau la senzatia de sufocare.

Cand este cazul sa te ingrijorezi

Nivelul normal al glicemiei sau al cantitatii de zahar din sange este intre 65-110 mg/dl. Dupa ce ai mancat, este normal ca aceasta sa creasca pentru cateva ore, mai ales daca ai mancat dulciuri sau produse care contin grasimi.

Cu toate acestea, in niciun caz glicemia nu trebuie sa fie mai mare de 125 mg/dl. Orice rezultat care depaseste aceasta valoare se traduce in termeni medicali prin hiperglicemie, adica renumitul diabet. Scaderea sub 70 mg/dl a cantitatii de zahar din sange poarta numele de hipoglicemie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *