Mama si copilul

Rolul important al prebioticelor: Innergy Bifido Baby, pentru copii sanatosi

Tractul intestinal contine miliarde de microorganisme care creeaza un ecosistem bine orchestrat cunoscut sub denumirea de “microbiota”. In mod special la copii, un prebiotic este chiar indicat a fi luat (Innergy Bifido Baby -detalii AICI– este un prebiotic realizat dupa o formula speciala, ce actioneaza pe toata lungimea colonului, imbunatatind metabolismul colonic, prin hranirea florei saprofite endogena).

innergy-bifido-baby

Microbiota umana joaca un rol vital in corpul uman prin reactiile imune si inflamatorii, productia anumitor vitamine si a unor substante activ biologice, curatand componentele nedigerabile, metabolitii corpului uman (cum ar fi acidul uric ce cauzeaza guta) si hranind mucoasa intestinala.

Tulburari ale microbiotei umane cauzate de antibiotice, consumul excesiv de carbohidrati, utilizarea pe termen lung a pilulelor contraceptive, imunosupresoarele si medicamentele anti-inflamatorii pot duce la inflamarea colonului, cresterea exagerata a fermentilor, sindromul de intestin permeabil si in cele din urma declansarea oboselii cronice, insomnie si dureri de cap.

Probioticele sunt organisme vii care imbunatatesc echilibrul microbial intestinal si suprima microorganismele patogenice. Acestea pot fi consumate sub forma de suplimente alimentare sau ca parte a unei alimentatii pe baza de mancaruri fermentate cum ar fi muraturile, varza acra, iaurt cu microorganisme vii, laptele batut, kefirul, kimchi si sosul de soia fara gluten.

Datele clinice si de cercetare demonstreaza ca probioticele ajuta persoanelor cu diaree cronica si sindromul colonului iritabil (IBS). Anumite tulpini probiotice (Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei, Lactococcus lactis) ar putea ajuta in digestia lactozei, proteinelor din soia si proteinelor animale (Lactobacillus plantarum). Probioticele ( Lactobacillus salivarius, Bifidobacterium bifidus, Bifidobacterium lactis) pot fi folosite in profilaxia cancerului de colon si la reducerea colesterolului si a tensiunii arteriale (Saccharomyces boulardii, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei).

Inca un aspect important de luat in considerare este abilitatea probioticelor de a eradica Helicobacter pylori (un microorganism care cauzeaza ulcerul gastric si duodenal) si de a reduce simptomele cauzate de antibiotice cum ar fi diareea datorata bacteriei clostridium difficile.

Masura in Unitati Colonii de Formare (CFU). In general, daca luati probiotice doar pentru mentinerea sanatatii intestinale, ar trebui sa luati 20-25 miliarde CFU pe zi. In timpul tratamentului cu antibiotice consumul trebuie marit pana la 100 miliarde CFU pe zi. Tratamentul candidei, sindromul de intestin permeabil si colita necesita deseori doza zilnica de probiotice de 100-500 miliarde de CFU pe zi.

Consumul probioticelor nu este recomandat indivizilor cu pancreatita acuta si cronica, celor care urmeaza tratamente cu celule sten sau transplant de organe, si nici celor care au sistemul imunitar sever compromis.

Ce sunt prebioticele si de ce sunt importante?

Prebioticele sunt ingrediente nedigerabile din mancaruri care stimuleaza cresterea bacteriei benefice (bifidobacteria si acid lactic) in tractul gastrointestinal. In contrast cu probioticele, prebioticele nu sunt microorganisme vii, ci mai degraba fibre rezistente la caldura care nu sunt digerate.

Sursele traditionale alimentare de prebiotice includ soia, surse de inulina (de exemplu napi, jicama si radacina de cicoare), ovaz crud, grau integral, orz nerafinat si yacon.

Top 10 mancaruri care contin prebiotice

1. Radacina cruda de cicoare: 64,6%

2. Mar de pamant (sau napul porcesc-helianthus tuberosus): 31,5%

3. Frunzele crude de papadie: 24,3%

4. Usturoi crud: 17,5%

5. Praz crud: 11,7%

6. Ceapa cruda: 8,6%

7. Ceapa gatita: 5%

8. Asparagus crud: 5%

9. Tarate de grau crude: 5%

10. Faina integrala din grau, gatita: 4,8%

Mai mentionam si banana: 1%

Intrucat este destul de greu sa gasim echilibrul sanatos in consumul de prebiotice doar din alimente, uneori este recomandat sa apelam la suplimente alimentare. Sunt unele suplimente speciale pentru curatarea si mentinerea in stare sanatoasa a colonului care contin atat probiotice cat si prebiotice.

Consumul initial de pre- si probiotice, mai ales in doze mari pot rezulta in formarea excesiva a gazelor, balonari asociate cu discomfort abdominal. Fiti rabdatori – aceste probleme de obicei dispar in 3-4 zile.

In general, se recomanda administrarea de probiotice pe stomacul gol. Daca luati probiotice in cantitati de 100 miliarde de celule vii, ar fi bine sa impartiti consumul pe parcursul diminetii si al serii.

In cazul suplimentelor de prebiotice si separat de probiotice, acestea nu trebuie luate impreuna. Prebioticele pot fi luate in timpul meselor.

Daca luati antibiotice, separati consumul acestora de probiotice cu cel putin 2 ore.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *